неделя, 28 август 2016 г.

a-z bookish survey yag

една лична снимка, за малко разнообразие от всичкия текст
преди сигурно към петнайсет години, мари ме тагна да направя този таг. реално го правя чааак сега, защото сега ми се пише, но не знам защо и чак сега намирам време. anyway, благодаря на мари за тага! п.п. обичам го.

А като Author : Автор, от който имаш най-много книги.
18 книги от чичо Рик и 12 от Тери Пратчет. Нямам доста книги от любими автори, защото не са преведени на български или ги няма по книжарниците.

B като Best : Най-доброто продължение някога.
Доста труден избор, но след приблизително 15 минути гледане из рафтовете ми, вече имам отговор. Завинаги любимото ми продължение, а и книга на Лаурен Оливър, е Пандемониум от трилогията Делириум. Все още помня как закъснявам за рисуване, само защото исках да свърша тази книга. А сега като си мисля за нея, ми стана по-топло и щастливичко.

C като Currently reading : Коя книга четеш в момента?
Много е сложно, понеже чета твърде много книги наведнъж, и това става, защото някоя от всичките книги ми е станала скучна и започвам друга, докато не намеря вдъхновение в завършване на, захвърлената на рафта ми, книга. Преди няколко дни започнах Завещанието на Кристен Ашли и съм само на 20-тата страница :D

D като Drink of Choice While Reading : Коя е любимата ти напитка, докато четеш?
Вода. Аз обикновено си пия само вода, с изключения понякога от кола. Ако чета по нощите, обикновено пия и зелен чай, защото... well, fuck sleep :D

E като E-reader or Physical Book : Предпочиташ да четеш книги в хартиен вариант или в електронен вариант?
Хартиен вариант, но нямам проблеми и с електронните книги. Все пак понякога книгата не е преведена на български (сад) или я няма в книгомания и хеликон (още по-сад) и тогава се налага да търсиш pdf файл из гугъл, за да прочетеш книжката си. 

F като Fiction : С кой герой от книга би излизал/а в гимназията?
O, shit, харесвам много герои, но мисля си за Ливай от Фенка иии може би Пайпър от Героите на Олимп :D но пак казвам, че има и много други герои, so...

G като Glad you gave this book a chance : На коя книга си доволен/на, че си и дал/а шанс?
Звезди за Лола. Баба ми я купи от една местна книжарница. Не знаех нищо за книгата, авторката, сюжета, героите... но много се радвам, че си я избрах, защото без нея нямаше да разбера, че Стефани Пъркинс е такава страхотна писателка! А и никога нямаше да прочета и другите две книги от тази прекрасна поредица. 

H като Hidden Jem Book: Коя книга за теб е като истинско бижу?
Звезден полет, Парченца от нашия живот, Град на паднали ангели, Мидълсекс... все книги, които ще препоръчвам на всеки. И разбира се, Езерното момче!

I като Important : Важен момент в живота ти на читател.
Според мен е моментът, в който един читател осъзнава, че не трябва да се мъчи с някоя книга, или да се мъчи да чете колкото се може повече. Това, че си прочел 15 книги по-малко от някой друг познат читател, не те прави по-малко посветен на книгите. Всеки трябва да се гордее с книгите, които е прочел, без значение дали са 20 или 200. Това, че си прекарал цял ден навън с приятели и не си прочел и една страница за деня, не те прави по-малко читател. Щом някоя книга не ти харесва, захвърли я, може някой ден пак да я вземеш. Най-важното е да не се мъчеш психически и физически. Take care. ♥ 

J като Just Finished: Книга, която току-що си приключил/а?
Ами... за последната седмица нито една книга не беше прочетена от мен, но последните, които свърших бяха Езерното момче и Doctor Who and the dinosaur invasion. 

K като Kind of Books You Won’t Read: Какви литературни жанрове не четеш?
Ох, труден въпрос, понеже обикновено чета от всички жанрове. Мога да кажа автори, които повече няма да чета, поради лоши срещи с техните книги, но не мога да кажа за жанр. 

L като Longest Book You’ve Read : Коя е най-дългата книга, която си чела? 
Обичам видът на дебелите книги, но през повечето време ме е страх, че няма да са хубави. Затова обикновено не чета дебели книги, ноо Лейди Полунощ, която не ми хареса в първите и последните 100 страници, Мидълсекс, която е просто невероятна книга (май го казах вече), Тайната История, която не ми хареса много, а и последните 200 страници можеха да бъдат съкратени на по-малко, Парижката Света Богородица, която и за сега ще си остане една от любимите ми книги и така нататък, и така нататък. 

М като Major Book Hangover Because Of: Коя книга ти е дала усещане за свръх доза?
Не знам какво е чувството на свръх доза, но една книга която ме остави да ходя из вкъщи сякаш нещо е откъснало главата ми, и да имам чувството, че този свят не е реален беше Домът на Хадес. Все още не знам какво ми стана тогава, но тази книга ме натъжи супер много. 

N като Number Of Bookcase You Own : Колко библиотеки за книги имаш?

Тоест като рафтове, нали :D имам 12 рафта, на три отделни `библиотечки` 

O като One Book You Might Have Read Multiple Times: Има ли книга, която си чела повече от веднъж? 
Звезди за Лола. Това е единствената книга, която е била препрочитана толкова пъти, че вече е скъсана на места. Също така поредицата 39 ключа, но понеже те са с твърди корици, не са скъсани. Обикновено не препрочитам книги, но тези бяха единствените, които препрочитах преди. 

P като Preferred Place To Read : Къде обичаш да четеш?
Вкъщи пред компютъра, в училище, въпреки че е много трудно да си намеря място от неудобния стол, в стаята ми при баба. Без това в училище, все места с диван :D диваните са рай за четене според мен. 

Q като Quote that inspires you/give you all the feels from a book you’ve read : Цитат от книга, който те вдъхновява.
Наскоро открих записките си от когато четох Нация на Тери Пратчет, затова просто ще сложа този цитат, вместо да се чудя още две седмици. 
``Sometimes you laugh because you've got no more room for crying.`` 

R като Reading Regret: За какво съжаляваш, като читател?
Че рядко си намирам бъди, с който да хейтя някоя книга, която всеки обича :дд а и за това, че повечето книги, които другите обожават, не са ми по вкуса и не ги харесвам. Друго нещо е, че през последно време излизат все еднотипни по сюжет книги и човек да се чуди какво да си купи. сЪЩО така, цените на книгите. Чета изобилно от почти три години, и нарастването на цените за книгите е просто ужасно. Все още помня когато книгите бяха по 10-12лв. а сега са по 16-20. 

S като Series You Started And Need To Finish ( all books are out in series) : Коя завършена поредица искаш да прочетеш до края? 
Адски Устройства, чета тази поредица от няколко години и нямам търпение да намеря последната книга из някоя книжарница. Също така Изборът на Кийра Кас, и The Raven Cycle. 

T като Three of Your All-time Favorite Books: Кажи твоите три най-любими книги:
Труден избор... не мога да кажа само три, а и дори да ги кажа, ще са вече споменати някъде из поста. Разбира се, по-лесно щеше да ми е ако бяха три не-любими книги... 

U като Unapologetic Fangirl for : Непростим фен на...
Всички книги на чичо Рик, Тери Пратчет, книгите от 39 ключа... също така класики, евтини книги и книгомания, разделители за книги, хайлайтъри или въобще всякакви приспособления, с които можеш да си маркираш цитат, фенарт, aesthetic edits, всякакви сайтове, от които можеш да си поръчаш книги на чужд език, книги на език, който не разбираш, но планираш да научиш в бъдеще (да, имам такива), когато препоръчаш книга на твой приятел и той най-после започне да я чете и реакциите му при някои моменти (вес, гледам към теб), да гледам как някой фенгърлва за книга, герой, момент итн., случайно откритите книжарници и търсенето на книжарници в някой нов град, едночасовото стоене в тях и приятната атмосфера, когато отидеш в книжарница и намериш книга, която някой е започнал да чете в книжарницата, но си я купуваш ениуей (това ми се случи с ерагон, съжелявам човече, на което откраднах книгата), четене когато е мрачно, четене на пода през зимата, с гръб към горещото парно, четене, докато пътуваш... трябва ли да изброявам още?! 

V като Very Excited For This Release More Than All The Others: Коя е книгата, чието излизане очакваш с нетърпение?
Останалите книги на чичо Рик, и някое издателство най-после да преведе книгите на Банана Йошимото! или поне да ги внесат в страната, защото много искам да ги прочета. Мога да изброя много книги, но да не се увличам :D 

W като Worst Bookish Habit: Кой е най-лошият ти книжен навик? 
Да купувам твърде много книги и после да си стоят на рафта ми с векове, да започвам книга и после да я захвърлям. Лош навик ми е и това, че чета бързо, на моменти не схващам какво става и изгубвам смисъла на книгата. Също така и това, че когато чета, ще има някоя дума която ще прочета и ще започна да си я повтарям постоянно, докато не се спра, това е дразнещо и ми е супер трудно да го `премахна` докато чета.

X като X Marks The Spot : Start at the top left of your shelf and pick the 27th book : Посочи 27 книга на най-горния ти рафт започвайки от ляво надясно.
Избрах първият ми напълнен рафт. 27-мата книга е Сънища за Богове и Чудовища на Лейни Тейлър. 

Y като Your Latest Book Purchase : Коя е последната книга, която си купи?
Тъкмо се чудех от къде да намеря пари за Кафка на Плажа :D иначе последните купени бяха Хъкълбери Фин и Ранните случаи на Поаро всъщност баба ми ги купи от Силистра :D 

Z като ZZZ-snatcher book ( Last Book That Take You Way Late ) : Коя е последната книга, която те е държала буден/а до късно?
(отново) Езерното Момче. 

Уааау, не мислех, че този таг ще е толкова дълъг, но ми харесва много. На свой ред тагвам Жени иии всеки, който иска да направи тага! 
окей
бай
and here's to zin who thinks that the yag times are over: they are not. 

2 коментара:

  1. УоУ!Отговорите ти ми харесаха адски много...даже се очудих колко са близки до моите предпочитания и до това какво мисля аз, супер е и отново казвам много ми хареса ❤

    ОтговорИзтриване